SÖK EFTER BITTERHET

Vad irriterar dig mest just nu?

tisdag 6 januari 2009

DET ÄR KALLT UTE NU..OCH DET MÄRKS...

Eftersom de otroligt fula vinterjackorna kommer fram.

Lägger folk inga pengar på jackor längre? Hur tänker folk.
Om man på mitten av 80-talet köpte en jacka som har färgerna lila, grönt och blått...
Om man 2009 tar fram jackan, tänker personen då
"Har jag haft den i 20 år kan jag ha den ett år till" I D I O T

Man går runt på stan och det kryllar av dessa jävla jackor... Alla verkar bry sig vad de har på sig, men det gäller tydligen inte vinterjackor.

De har ju f*n mer moderna jackor om man går till Myrorna.

Men det värsta av allt är alla dessa funktionärs jackor som glider runt.
VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD VAD
Är meningen med dessa.

Skitbra, du har gjort en bra insats att troligen jobbat gratis under en idrottstävling och som "lön"
har du fått en jacka... Helt ok att ha den när du skottar snö, är ute i skogen eller som extra jacka i bilen.
Men ha då f*n inte dom på er bland folk...Hur tänker ni?
"Jag ska ner på stan, jag drar på mig min jacka från Skid VM 93, eller skall jag ta min Bandy VM jacka från 97?"

Det finns massor av organisationer som tillexempel Rädda Barnen som hjälper människor i nöd.
Borde f*n finnas en i Sverige med namnet "Stöd alla som inte har råd att köpa ny jacka"

Efter alla dessa funktionärs jackor kommer en kategori till...alla pappor som stolt går runt med sina jävla tränarjackor..typ p97 ishockey, surahammars HC. VEM F*N BRYR SIG !!!!

Är ni så stolta att ni tränar ett gäng snorungar så ni måste bära jackan privat??

Fan också... ni gör också en jätteinsats för idrotten i Sverige, men har ni bara en jacka.
"Ska jag köpa en ny jacka i vinter? Nja, får ju en ny från klubben, den får duga"

Skärp er Svenskar...

Wello

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar