SÖK EFTER BITTERHET

Vad irriterar dig mest just nu?

torsdag 27 november 2008

Snökaoset slog till för ett par dagar sedan


Samma sak varje år...SNÖKAOS.... Visserligen kom det mycket snö på många håll, men det är ju ingen skräll att snön kommer varje år. Runt November varje år kommer det ner snö från skyn och folk blir förvånade... Och varje år är det snökaos i Stockholm.. kommer ihåg för ett par år sedan när det kom typ 20-30 cm på en dag i Stockholm och killen TV intervjuade började skylla på vädernissarnaTV Han tyckte det var deras fel att han stod i lågskor med en "sportbil" mitt i snön. Det var ju bara så att de under en hel vecka hade varnat för att de skulle komma snö MYCKET snö.

Vägverket, polisen mf går ut med ett medelande och säger att inte ta bilen om du inte MÅSTE ut. Och alla skiter i det så klart eftersom mjölken är slut...

Förut hette det "den första snön" nu heter det "snökaos i hela landet"

Jag tror nästan att det är mer trafik ute när det är dåligt väder och polisen etc uppmanar folk att stanna inne... För du känner man sig instängd och måste hitta på en anledning så man kan ta bilen och köra ner i diket.

Men det jag inte fattar det är så fort det kommer lite lite snö och det börjar bli lite kallt så ska den förbanade SALTBILEN ut och röja. Visst jag köper det lite grann på större vägar, men mitt i stan. ploga bort snön och se till att folk kör säkrare istället.

Kanske fyller på med nå mer om ämnet när det passar. Får duga tills vidare.... wello

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar